Siis oikeasti, niitä on olemassa!!! Olen aina kuullut "legendoja" pölynimurikauppiaista mutta koskaan en itse ole semmoiseen törmännyt. Noh, nyt sitten törmäsin, tai sanotaanko että se törmäsi meille sisälle kesken laatikoiden siivouksen.

Olin tuossa kun mies tuli kotiin niin juuri ehtinyt kirota imurimme alimpaan helkuttiin kun se oli TAAS rikki. Annoin jopa uhkauksen että "MINÄ EN IMUROI ENNEN KUIN MEILLÄ ON UUSI IMURI!!!" .  Mies nyt ei pahemmin kiinnittänyt minun murinoihini huomiota (kumma juttu minähän murisen niin harvoin ).  Mutta vaikka oma mies ei murinoihini kiinnittänyt huomiota niin joku ilmeisesti kuuli kellojen soivan jossain koska....

Puolisen tuntia ahkeroin tyttöjen laatikoiden siivouksen  kimpussa  ja kohta mies huutaa että ovikello soi, ajattelin että siellä on näitä lasten kavereita kun niillä on tapana pimpottaa vaikka ovi on apposen auki. MIes meni ovelle ja tuli sitten huutelemaan minua  alakertaan. NO tässä vaiheessa ajattelin että siellä on Jehovan toistajat jotka tuovat pari kertaa kuussa lehtisensä luettavaksi. Raahauduin alakertan muristen... Alhaalla odotti hyvin siististi pukeutunut mies. MIetin että mikäs juttu tämä nyt on ja tuijotin varmaan suuauki että MITÄH!!! Tämä herrasmies että kysyi että onko talon "siivousvastaavalla" hetkinen aikaa?  olihan minulla... tai ei ehkä oikeasti olisi ollut mutta olin niin hölmistynyt että nyökyttelin vain.  Herrasmies raahasi kamansa olohuoneeseen ja aloitti esittelyn. Vartin puheen  sekä hänen suorittamansa koeimuroinnin (siitä kohta lisää ) jälkeen olisin ostanut häneltä varmaan pieniä kiviäkin mutta ONNEKSI hän siinä vaiheessa kertoi tuotteen HINNAN.... 1997 eur... SIIS IMURISTA kaksi tonnia.... OSTAAKO JOKU NOITA OIKEASTI!!???!!!????!!!!!?????  

Olihan se hyvän tuntuinen imuri joo. Tämä kauppias teki meillä  (minun tunti sitten  imuroimalle matolle )koeimuroinnin (jollakin super tampparilla joka kuului hintaan) ja voi sitä pölyn ja koiranhilseen määrää minkä hän sai pussiin talteen... JA minä olin siis ihan oikeasti vasta vähän aikaa sitten imuroinnut sen maton oikein KUNNOLLA. Meillä on tuossa olohuoneessa semmoinen karvamatto joka on kieltämättä aika v-mäinen imuroida mutta tähän asti olen ollut tyytyväinen imurointini tuloksiin mutta ne ole enään!!!   NO koska rahapussin pohjalla ei ollut 2000 euroa ylimääräistä niin jäi imuri ostamatta .

Mutta pääpointti oli se että noita on ihan oikeasti siis olemassa... PÖLYNIMURIKAUPPIAITA jotka tulevat kotiin esittelemään imureita , jos en olisi ollut niin hölmistynyt  niin olisin varmasti kuollut nauruun .

 

Nyt vanhin on uimakoulussa, keskimmäinen ja vaaveli tanssivat tuossa vieressä "Teuvo ja paperitaivas" cd-levyn tahdissa . Äsken ruokittiin taas "lemmikkimme" (Siili) , Tosin vaavelia hieman harmitti kun herkulliset koiranmurot annetaan pihalla siilille....