Eilen en kirjoitellutkaan mitään.... no ei kyllä ollut mitään kirjoitettavaakaan. Kotona olon lisäksi käväistiin Cumuluksessa moikkaamassa vaavelin yhtä kummia ja sitten ei muuta tehtykkään, keskiviikko sauna ja untapalloon  .

Tänään onkin sitten hieman enemmän ohjelmaa. Aamulla Mummo tuli hakemaan keskimmäisen kerhoon ja vei samalla vanhimman eskariin. Minä ja vaaveli mentiin muskariin musisoimaan. Oli oikein kivaa ja oli NIIN ihanaa kun vaaveli oli siellä taas oma itsensä (viimeksi lähdettiin kesken pois kun vaaveli oli kipeän oloinen).   Siellä  se vaaveli viipotti ja leikki kavereiden kanssa. Harmiksemme vain vaavelin sulhanen  ei päässyt tälläkään kertaa meidän kanssa leikkimään muskariin koska hänen äiti oli kipeä (paranemisia Viivi ja pusuja Epulle!).  

Iltapäivällä kun vaaveli herää päiväunilta ja kun mies kotiutuu töistä niin lähdemme uimaan. Tuntuu että viime kerrasta onkin älyttömän pitkä aika. Viime viikko jäi väliin kun vaavelilta todettiiin korvatulehdus. Ihanaa päästä uimaan ja läträämään, itsekseni tässä vaan mietiskelen että mihinköhän uimahalliin sitä pitäisi mennä. Kotka on kiva paikka mutta minusta siellä hallin ilman lämpötila on liian pieni... eli aika usein saa siellä olla hampaat kalisten. Inkeroisissa olisi kiva halli mutta sinne on taas himppusen pidempi matka ja kuulemamme mukaan siellä on nykyään aika kova tungos.... no onhan tässä vielä tunnin verran aikaa pähkäillä.

 

 

Niin ja nyt sitten sikalunssa asiaa... MInua RAIVOSTUTTAA itseni...

Minä en ole pöpö kammoinen. Lääkärikammoinen myönnän olevani mutta en ole ikinä mitän pöpöjä pelännyt. Olemme aina liikkuneen ihan normaalisti kaupoissa ja muissa yleisötapahtumissa olipa meneillään influenssa aalto tai ei mutta nyt minä olen jotenkin varpaillani tämä sikalunssan takia.... Ärsyttää...  Toivoisin vain voivani unohtaa koko pöpöt ja olla ajattelematta niin kuin ennenkin mutta tällä hetkellä on tas menossa "tieto lisää tuskaa vaihe".

Meillä oli/on tarkoitus mennä lauantaina ELMA- messuille Helsinkiin MUTTA....  Kotkassa varmistettuja tapauksia ei vielä ole...  Pääkaupunki seudulla on, hyppääkö ne pöpöt meihin siellä väentungoksesa ihan varmasti vai luotammeko siinäkin "käsien pesu, käsien pesu  ja käsien pesu"- mantraan....  Itseni takia en peloissani ole mutta kun nuo lapset!!!  

 

MInulla tuntuu heittävän minun koko ajatusmaailma ihan häränpyllyä, eli välillä olen OMA ITSENI ja piut paut välitän koko asiasta eli asenteella että, "se otetaan vastaan mikä tulee". Lapset saavat touhuta vapaasti, kaupassa käydään ja leikkikentällä ja muskarissa lelut nuollaan (tai siis vaaveli nuolee) ihan samaan tapaan kuin ennenkin, käydään uimassa,  käsien pesu kotiin/kyläpaikkaan tullessa riittää ja ollaan niin kuin normaalit ihmiset nyt vaan on.....

Mutta välillä saan itsekseni ihan kauheita ahdistus kohtauksia "pitäisikö hakea ruokaa kaapit ja linnottautua sisätiloihin ja omalle pihalle". "Pitäisikö juttelu hetket ystävien kanssa hoitaa vain puhelimella"  , "pitääkö postin käsittelyn jälkeen pestä kädet", "pitääkö Messut jättää väliin?", " Voiko lapset käydä harrastuksissaan jos jollakin siellä on nuha?", " miten kummassa tästä selvitään.... ja pääni on täynnä älyttömiä kysymyksiä ja ahdistuksen aiheita...  Kuka hoitaa lapset jos minä sairastun?  Kuka silittää niiden päätä ja kertoo että kaikki on hyvin?

MINUA RAIVOSTUTTAA.. Minä en ole tuollainen jälkimmäiseksi kirjoittamani ihminen... minä en pelkää pöpöjä, minä en halua pelätä pöpöjä...mutta kuka, kuka kumma  on nuo kysymykset ja mietityksen kohteet päähäni istuttanut... kuka kumma minua pelottelee...

No onneksi vaikka itsekseni aina aika ajoin asiasta ahdistunkin olen lapsille vielä pystynyt olemaan normaali itseni. Ja lapset ovat vielä saaneet olla niin kuin ennenkin.

Mutta auta armias kun se päivä koittaa että ehdotan ihan oikeasti linnottautumista sisätiloihin taudin pelosta,  kun sanon lapsille että tanssimaan/uimaan/eskariin ei mennä kun jollakin on nuha, kun sanon ystävilleni että jutellaan mielummin puhelimessa..... niin joku ... ihan kuka vaan... tulkaa ja hakatkaa järkeä päähäni,  Tulkaa ja ottakaa kädestä kiinni ja vetäkää ulos.....en halua että pelko voittaa!!!