Tänään on maanantai... yleensä se saisi minut repimään harmaita karvoja päästäni ja miettimään miten kummassa taas ehtii joka paikkaan mutta tänään onkin toisin...Kaikki menot mitä normaali maanantailekkin kuuluu on kyllä olemassa mutta koska mummo kiisi taas hätiin niin minä pääsen aika helpolla. 

Aamulla saatettiin  vanhin eskariin ja sen jälkeen keskimmäisen ja vaavelin kanssa ulkoiltiin pari tuntia ja tultiin sisään syömään. Normaalisti maanantaisin lounaan jälkeen alkaa sutina mutta nyt mummo tuli hakemaan keskimmäisen kerhoon joten minä ja vaaveli saatiin jatkaa laiskottelua. Ja koska mummo hakee myös  vanhimman eskarista niin meidän ei tarvitse kiiruhtaa sinnekkään... ollaan vaan ja möllötellään.

Tänään kun mummo hakee vanhimman eskarista lähtee vanhin ja mummo viettämään "laatu aikaa". Vanhin on jo pariin otteeseen sanonut että on epäreilua että Keskimmäinen ja vaaveli saa puuhailla mummon kanssa häntä paljon enemmän (vanhin kun on eskarissa päivät). Tänään on sitten vanhimman vuoro viettää mummo aikaa, taisin olla kuulevinani että menevät jätskille . Samalla reissulla, kunhan he ovat puuhansa tehneet, hakevat he sitten keskimmäisen kerhosta pois... joten taaskaan minun ei tarvitse liikahtaa .

Iltasella on sitten tyttöjen satutanssi ja miehen sähly... eli mies vie tytöt pelaamaan mennessään tanssimaan ja minä sitten haen vaavelin kanssa tytöt tanssimasta pois... samoisin että aika hyvin delekoitu tämä minun päivä.... hirvittävästi olisi kuskaamista suuntaan jos toiseenkin mutta minun kontolle jää vain ja ainoastaan tyttöjen kotiuttaminen tanssista...