Eilen aamupäivällä lähdettiin mökille. Hommana oli pinota halkoja ja ottaa kärryllinen polttopuita mukaan talvea varten.

Reissu oli ihan onnistunut MUTTA NE ITIKAT!!!! Kuka niitä tarvitsee tai kaipaa. JOstakin syystä nuo iljakkaat veren imijät on oikein innostuneet juuri minun veren mausta ja yllätys yllätys minulle tulee IHAN KAUHEAT paukamat kun ne minua kuppaa... yö meni kutisten ja raapien... 

Mutta kivaa meillä oli. Lapset kävi uimassakin, tosin eivät he hirvittävän kauan viitsineet puljata kun järvivesi ei ollut kuin 17 astetta lämmintä. Mutta talviturkit heittivät kuitenkin. Minä nyt en uinut... minä vaadin sen +26 minimissään ja mieluusti paikan missä  ei varmasti ole kaloja tai mitään mönkiäisiä..

 Tytöt joka tapauksessa olivat aivan innoissaan kun sai puuhata mökki juttuja , ohjata autoa mökkitiellä ja keskimmäinen jaksoi vielä takaisin ajomatkalla hehkuttaa huvimajassa syömistä, pienistä ne loppuen lopuksi ne tärkeät muistot sitten syntyykin.

Tässä teille mökki kuvia:

Vaaveli vauhdissa:

Isot kikattajat:

"Sisiliskooooo ... tule tänne... tänne heti sieltä..."

ja taas mennään...

Pientä tanssinumeroa väliin:

Vanhin:

Kaikki kolme "riiviötä", maailman isommalla kannolla: (Huomatkaa Isin sitoma huivi keskimmäisen päässä... VOI APUA!!!)

 

Tänään on isojen tyttöjen uimakoulu. Itse asiassa huomaan että tyttöjä ei jännitä yhtään mutta minua hieman jännittää. Tuo ryhmä on kuitenkin jo semmoinen "ISOJEN" ryhmä, eli pitää osata tiettyjä juttuja ja tavoitteena on 50 metrin uimataito oikeita tekniikoita käyttäen... Lähinnä minua jänskättää että onko kaikki muut ryhmäläiset hurjan paljon vanhempia... mutta sittenhän sen näkee ja jokaiselle uimakoululaiselle asetetaan "omat tavoiterajat" kurssille, eli en usko että keskimmäisellä (joka nyt ui hyvin semmoisen 15 metriä ja joten kuten 25 metriä) lähdetään välttämättä edes tavoittelemaan ihan sitä 50 metriä...

Mutta se täytyy sanoa että tosi hyvään ajankohtaan nyt tämä uimakoulu sattuu. Eli nyt on kaksi viikkoa joka päivä tiivistä uimista ja kun me lähdetään juhannuksena sinne kylpylään niin luulisi että tyttöjen uimataito on saanut nyt ainakin jotain kehitystä tuommoisen kurssin aikana (tosin kyllähän nuo nyt jo muutenkin sen verran uivat että kylpylässä on jo varmaan PALJON viime vuotista helpompaa) ja siellä kylpylässä voi olla sitten jo aika turvallisin mielin.

Mutta nyt aamukahvien keittoon. Lapsukaiset (ja mies  tietty) nukkuu vielä ja saavatkin nukkua niin pitkään kuin ikinä nukuttaa. Itse en jotenkin osaa nukkua pitkään ja jo seitsemän maissa katselin kelloa ja totesin että turhaan minä sängyssä makaan kun ei uni kuitenkaan tule.