Siis ihanaa mutta samalla myös niin kamalaa kun vauvat kasvaa. Minusta on ihanaa että vaaveli oppii uusia asioita mutta silti kateellisena kuuntelen että joidenkin vaavat on vielä oikeasti vaavoja, suostuvat pötköttelemään vaunuissa (ei meillä ole suostuttu lenkillä pötköttelemään ainakaan pariin kuukauteen), masulle pötkötellen syövät lelua lattialla (vaaveli ei ole suostunut makuulla olemaan sen jälkeen kun oppi istumaan vajaa kolme kuukautta sitten), eivät saa helpulia jos pöydässä on mustikkapiirakkaa ja hänelle tarjotaan vain mössöä (meillä vaaveli osaa kovaan ääneen vaatia herkkuja, ainakin maissinaksuja jos ei muuta sillä kertaa saa) kaipa se on pikku hiljaa annettava itsensä ymmärtää että vaaveli ei enään ole vaaveli vaikka ikänsä puolesta sitä ehkä olisikin niin kaipa tuo isosiskojen seura  saa vaavelinkin käyttäytymään isosti Hymy.  Nytkin se seisoskelee keskellä lattiaa, taputtaa  ja "tanssii" pikku kakkosen tahtiin... . 

Niin ihanaa mutta samalla niin haikeaa. No vaaveli on minulle aina vaaveli. Sitäkin olen miettinyt että miten tästä nuorimmaisesta on niin vaikea "pästää irti". Vanhemmat olivat vaavelin ikäisenä olleet jo useamman kerran mummon luona yökylässä ja päivisinkin hoidossa paljon enemmän kuin vaaveli. Niin hassua kun onkin niin vaaveli joka ei pahemmin vierasta olisi "helppo" jättää esim mummon hoitoon mutta kun en mie oikein "raaski". Nyt olisi tiedossa yksi illan istujainen mihin olin ajatellut mennä ja mummo olisi tullut tänne tyttöjen kanssa illaksi ja yöksi MUTTA mitä lähempänä päivä on sitä enemmän minua alkaa ahdistaa ajatuskin jättää vaaveli kotiin vaikka varsin hyvin tiedän että parjäisi täällä loistavasti isojen tyttöjen ja mummon kanssa.  Kyllä mun tarvii olla kotona ainakin niin kauan että saan laittaa vaavelin nukkumaan ja mitä sitten jos se herää ja mitäs jos..... Voi olla että jää siis lähtemättä Hymy.  

No toisaalta ymmärtäähän sen että en halua antaa tyttöjä hoitoon kun ne vaan on NIIIIIIIN IHANIA KOKO SAKKI!!!Hymy Nytkin ne katsoo pikku kakkosta sulassa sovussa ja isommat "suojelee" vaaveli kovilta ääniltä (välillä telkkarista tuleva YLE merkki)  joita vaaveli pikkuisen pelkää.  

Jotain hyvää olen siis joskus tehnyt kun  olen saanut MAAILMAN IHANIMMAT LAPSET!!!!

 

Ja tässä hieman laulun sanoja jotka olen oppinut ymmärtämään tosi hyvin, kyseessä on osa  yö yhtyeen laulusta : "voin luopuu mistä vaan"

 

Makuuhuoneen ovee raotan, on siellä hämärää 

heidän näen nukkuvan, en tahdo herättää 
vaan siihen jään 

Ja musta tuntuu et´voin luopuu mistä vaan, kun mä heidät pitää saan 
lähelläin 
Siis muusta viis, voin luopuu mistä vaan, voin tehdä tappavinta työtä puolestaan 
pystypäin 

Eihän perhe tää liene aivan sellainen 
kuin on telkkarissa perheet nää tila-automainosten 
mä tiedän sen 

Nojaan ovenpieleen, kuuntelen, ne siellä hengittää 
pari unennäkijää, en tahdo herättää 
vaan siihen jään 
Ja musta tuntuu, et´voin luopuu mistä vaan, kun mä heidät pitää saan... 

Mä en tiennyt aikoinaan, mihin vielä joudunkaan 
mä en tiennyt kuinka paljon rakkautta heiltä saan 
ja pystyn antamaan