Vaavelin näpyt leviää. Nyt on naamassakin haaleita näppyjä ja kädet alkaa näyttää semmoisilta epätasaisilta. Kuumetta ei ole enään ollut eilisen jälkeen ja tyttö on ihan reipas. Näpyt ei tunnu kutisevan. Tänään vaaveli oli täällä mummon kanssa ja oli syönyt hyvin ja leikkinyt reippaasti... eli iho on nyt oikeastaan tällä hetkellä ainoa ihmetyksen aihe.

Itse olin tänään taas töissä... ei mennyt hyvin ei.  Olisin jo halunnut osata jotain mutta enhän minä mitään osannut. Eräskin asiakas joutui istumaan edessäni lähes tunnin (no osittain ei kyllä ollut minun vika kun liput eivät tulleet ulos) mutta osin oli kyllä minunkin vikaa. MInulla ei ollut oikein mitään salasanoja tiedossa ja kone tuntui olevan todella hidas. Tuntui että mitään lippuja ja lappuja ei löydy ja asiakaskin taisi olla huolissaan pääseeköhän varmasti matkalle. Tarkisti meinaan lippunsa aika huolellisesti sen viimein saatuaa.  Asiakkaalle pystyi olemaan suht rento ja rauhallinen mutta sisällä oli kyllä melkein itku...   Yleensä keskiviikot on tuolla rauhallisia ja siihenhän me luotettiin nytkin että työkaverilla olisi ollut aikaa minua opastaa mutta koska hänelläkin oli lähes koko ajan  asiakas edessä niin ei siinä oikein hurjasti voi apuna toiselle olla.  (kaksi päivää, yhteensä 7 tuntia töissä ja pihalla kuin lumiukko... tästä se lähtee...)

Vanhin oli kotiutunut sillä aikaa kun olin töissä. Mummo oli heltynyt laittamaan lasten ohjelmat ja se tunnetusti aiheuttaa vanhimmassa saamattomuutta ja kitinää. Nyt vanhin on istunut puolen tunnin sisällä jo kahteen kertaan jäähyllä, ja käytös on niin huonoa että eipä taas pitkään aikaan ole ihan tuommoista ollutkaan. Itselläni on tietty pinna kireä kuin viulun kieli tuosta työpäivästä johtuen ja näillä siis mennään... kiukutteleva vanhin ja kiukutteleva äiti... yhteen törmäykseltä on vaikea välttyä.

Onneksi tänään on tyttöjen liikuntakerho.. .yleensä tytöt siellä ainakin tykkää olla ja se saa hymyn huulille. Jospa itsekkin saisi oltua vaikka ulkona sen aikaa niin pää hieman virkistyisi. Tänään illalla kun lapset käy nukkumaan on minulla vuorossa ainakin tunnin iltalenkki, pakko päästä purkamaan turhautumista jonnekkin. Tosin mies lähtee yöksi töihin joten ihan koko yötä ei voi lenkkeillä.

Nyt kahvia koneeseen... ehkäpä sillä mennään eteenpäin... ja kaipa tähän turtuu...