Nyt se on maanantai taas... Ihanan viikonlopun jälkeen arki. Vaikka on arki niiin se ei tunnu ollenkaan pahalta. Jotenkin noista viikonlopuista kun mieskin on kotona saa hurjasti lisä voimaa.

On ihan eriasia olla  ja puuuhata koko porukan kanssa kuin aina vain joko "lapset ja äiti" tai "lapset ja isi", sitähän se on ollut viime aikoina, isi ja lapset silloin kun minä olen töissä ja äiti ja lapset silloin kun mies on töissä, ja tietty mummo ja lapset silloin kun molemmat ovat olleet töissä... vapaapäivät jotka ovat yhteisiksi sattuneet ovat olleet todella todella harvassa ,mutta nyt tosiaan koko viikonloppu oli yhteistä aikaa. Lapsista näki miten he nauttivat ja minä tunsin koko ajan saavuttavani voimat takaisin viime viikkoisen romahduksen jäljiltä. Aivan ihana viikonloppu siis...

Tällä viikolla rauhoitan omaa tahtiani pikkaisen. Nyt tältä päivältä jätän zumban suosiolla väliin (vaikkakin tämän päivän zumba nyt ei olisi lasten ajasta pois koska he nukkuvat jo siihen aikaan kun minä sinne menisin) mutta jotenkin halu ja ikävä miehen kainoon on suurempi kuin liikkumisen tarve vaikka kivaa se on sekin.

Keskiviikkona on tyttöjen viimeinen jumppa tältä keväältä ja koska minullahan on aina keskiviikot vapaita ajattelinkin että keskiviikoisin puuhataan aina jotain erityistä uimahallia, retkeilyä, ulkoilua, lukemista, leivontaa... ihan nyt mitä mieleen juolahta mutta tavoitteena olisi käyttää se päivä suht lasten ehdoilla ja itsekkin voimaa lapsista imien, kotiäiti päivä siis .

Torstaina minulla on zumba ja sinne aion mennä koska vaikka kuinka on kiire ja haluaa uhrata kaiken töiltä liikenevän ajan lapsiin niin itseni tuntien minun on PAKKO päästä välillä tuulettamaan päätä ja siihen tarkoitukseen zumban tuplatunti on mitä parhaita touhua. Rasittaa fyysisesti mutta henkisesti siitä saa niin paljon virtaa että sillä siirtelee taas vuoria. Muille päiville ei olekkaan kummempaa... eli meille nyt vaan jostakin syystä sattuu ruuhka päiviksi nämä maanantait sekä torstait mutta minkäs sille tekee.. työt on tehtävä ja itsestäänkin on pakko pitää huolta. 

 

Tänään on ollut aamusella vanhimman koulu , keskimmäisen eskari ja minikääpiön rumpukerho. Sillä aikaa kun minikääpiö oli kerhoilemassa kävi mies salilla hoitamassa oman kuntoilun tarpeensa. Kun lapset kotiutui oli vanhin lähtenyt kaverillee ja mies pyörälenkille kahden nuoremman kanssa.. ihanaa kun lumet ovat alkaneet sulaa ja pyörillä pääsee jo eteenpäin.

Kun minä kotiuduin töistä puoli kuudelta, nappasin tytöt autoon ja mentiin tanssitunnille. SIllä aikaa kun tytöt tanssi minä paransin maailmaa äiti kavereiden kanssa ja minikääpiö leikki oman ystävänsä kanssa.

Nyt onkin sitten iltapesujen ja pusujen aika... nopeasti menee tämä maanantait mutta tällä hetkellä kun katson nauravia suihkun raikkaita lapsiani niin mietin että kyllä minä jotain olen kai oikeinkin osannut tehdä koska minulle on noin suuri lahja annettu, kolme maailman kauneita prinsessaat !