Tallinnassa on nyt käyty ja muutamasta päivästä on imetty voimaa koko vuoden tarpeisiin.

Torstai perjantai välisenä yönä pelästytti ettei päästä koko reissuun... Minulla oli yöllä todella kummallinen olo. Käsi puutui ja jalat puutui ja olo oli outo. Maha ei varsinaisesti ollut kipeä mutta olo oli kummallisen aaltoileva. Koska mahatautia on paljon liikkeellä olin ihan paniikissa että nyt se iskee eikä päästä lähtemään ollenkaan.  Yö meni aika pitkälle valvoen koska jotenkin olo oli niin höntti ettei uskaltanut oikein nukahtaa. Aamulla olo alkoi kuitenkin olla parempi tosin hieman huimasi aika ajoin. Aamupalan jälkeen kuitenkin pussattiin lapset märäksi ja lähdettiin naapurin kyydissä Karhulan linja-autoaemalla ja siitä bussilla kohti Helsinkiä. Täytyy sanoa että oli todella epätodellinen olo... liikkeellä aamulla ja ilman lapsia hmmm...

Bussimatka meni kuitenkin joutuisasti ja satamassa hypättiin laivaan ja suunnattiin heti mihinkäs muualle kuin syömään. NAMSKIS, ei ole viking buffeen voittanutta.... Kuten buffissa on tapana söimme KAUAN ja aivan liikaa. Oli aivan ihana istuskella ja höpistä , hakea lisää ruokaa ja vain katsella ihmisiä ja menoa. LUXUSTA!!!  Tallinnassa mentiin hotelliin ja hotelli oli tosi hyvä. Hotellin nimi oli Bern ja se oli oikein loistavalla paikalla, vanhassa kaupungissa mutta kuitenkin ikkunasta näkyi Viru hotelli joten keskustaankin oli vaan yksien liikenne valojen ylitys. Jonkin aikaa siinä ihmeteltiin ja sitten lähdettiin shoppailemaan tai oikeastaan vaan pyörittiin kaupoissa ostamatta juurikaan mitään. Ostoskeskusten jälkeen pyörimme vanhasssa kaupungissa ja käytiin parissa pubissa ihmettelemässä maailman menoa. Kummallista kun ei tarvinnut miettiä mihin ehtii seuraavaksi, oli vaan aikaa olla.

Iltasella mietittiin että minnekkä mentäisiin syömään ja kun pyörimme vanhassa kaupungissa päädyimme Italialaiseen ravintolaan nimeltä Fellini. Ja tätyy sanoa että valita osui kyllä NAPPIIN. Aivan ihanaa ruokaa ja se jälkiruoka... voi lurps!!!  Ruokailun jälkeen käytiin vielä pyörähtämässä parissa pubissa ja todettiin että Suomalaisten lisäksi Tallinnassa tuntui olevan paljon Englantilaisia, ja Jenkkejä. Eli näyttää Suomaliasten lisäksi muutkin maat löytäneen Tallinnan. Talinnan vanha kaupunki on aivan ihana ja joka kerta se jaksa yllättää ihanuudellaan, vaikka Tallinna on minulle aina pääosin kesä kaupunki niin kyllä sieltä näköjään löytää puuhaa talvellakin.

Kotona lapset olivat viettäneet päivää mummon kanssa ja käyneet uimassa mummon ja veljeni ja hänen lasten kanssa. Kivaa heilläkin oli kuulemma ollut, herkkuja olivat saaneet syödä ylenmäärin ja valvoa myöhään.  Voice of Finlandikin oli perinteiseen perjantain tapaan tullut kuulemma katsottua.

Aamulla me miehen kanssa nukuttiin pitkään, siis minä joka en osaa aamullla nukkua kuin korkeintaan omassa sängyssä nukuin kymmeneen asti , nautinnollista etten sanoisi. Herätyskin oli mukava kun sai köllötellä rauhassa eikä ollut kiire mihinkään. Rauhallisen köllöttely aamun jälkeen sitten rauhalliselle aamupalalle. Aamiaistakin nautittiin pitkän kaavan mukaan ja sen jälkeen läksimme hieman ulkoilemaan ja pyörittiin ostoskeskuksissa. Kun huoneiden luovutus aika tuli  kirjauduimme me ulos hotellista ja lähdimme minneppä muualle kuin UIMAAN  .  Eli ensin vietiin matkalaukut mummin ja Papan hotellihuoneeseen (he olivat sattumalta myös Tallinnassa) ja lähdettiin Kalev Spahan lillumaan. Aivan loistopaikka tuo Kalev spa. Sinne täytyy ehdottomasti lähteä lasten kanssa piakkoin uimaan. Kalev spasssa vierähti pitkä tovi, porealtaissa lillumista , hieman jopa liikuntaa kun muutama sata metriä tuli uitua, vesiliukumäkiä ja saunomista.... niin mukavaa ja niin luxusta!!  Tosin vaikka aika oli ihan luxusta niin oli todella outoa olla kylpylässä ilman lapsia.  Mutta joka tapauksessa aika oli oikein nautinnollista ja täytynee sanoa että uskon että me vielä joskus uudelleenkin lähdemme kylpylään ihan vaan  kaksin (tosin lapsille sitä ei saa kertoa, suuttuvatten vielä.... ).

Kylpylässä siis lilluttiin niin kauan kun aikaa rannekkeissa piisasi ja sitten alkoikin olla kello jo sen verran että matkalaukut sai heittää bussin kyytiiin niin ei tarvinut niitä laivassa kannella. Vietiin siis kamat bussiin ja käytiin vielä hieman shoppailemassa läheisessä kauppakeskuksessa. Tytöille tarttui mukaan pari paitaa ja jotain pientä krääsää. Shoppailun jälkeen alkoi jaloissa tuntua että pitäisi päästä istumaan ja suuntasimmekin siis laivaan huilimaan. Jonkin aikaa ihmeteltiin maailman menoa ja sitten olikin kello jo niin paljon että laivasta sai RUOKAA . Tapojemme mukaan söimme taas kauan ja liikaa.i tseasiassa melkein koko paluumatka istuttiin ravintolassa, nautiskeltiin, juteltiin ja naurettiin.  Puoli yhdeksän maissa illalla oli laiva takaisin Helsingissä ja kotimatka alkoi. Vaikka reissussa oli ollut aivan ihanaa niin tuossa Helsinkgin päässä sen tajusi että on ihan kauhea ikävä tyttösiä ja jokainen liikennevaloihin pysähtyminen tuntui liian pitkältä. Yhdentoista maissa olimme kotona ja täältä löytyi nukkuvat lapset ja mummo. Hienosti oli kotijoukoilla mennyt koko reissumme ajan. Iltasella vielä lapsille pusut ja sitten itsekkin nukkumaan, kumma juttu että vaikka Tallinnassa tuli huilittua vaikka kuinka niin oma sänky on kuitenkin se paras sänky ja kun pää osui tyynyyn niin tuli uni aika äkkiä.

Tänään aamulla sitten oli ihanan kotoista herätä sihen kun kolme pikku prinsessaa hyppi mahan päällä ja vati tuliaisia , kauhea ikävä noita kirppusia olikin ollut.

Mutta tiivistelmänä matkasta:   Ihana reissu, ihanaa aikaa yhdessä ja nimenomaan ihanaa KIIREETÖNTÄ aikaa, nyt on akut ladattu ja arkea jaksaa taas

Tänään on siis sunnuntai, aamu alkoi ulkoilulla ja vanhimman pianotunnilla. Nyt mies on minikääpiön kansssa tanssissa ja sieltä he vievät keskimmäisen kaverin synttärikemuihin. Puoli kolmen maissa minä lähden zumbaan yrittämään sulattaa edes muutaman kalorin viikonlopun syömisistä ja ilta stten vaan ollaan ja möllötetään. Ulkona on ihana ilma joten ehkäpä vielä ulkoilua ja sitten jotakin lasten leffaa sylitysten sohvalla....