Nyt kirjoitan aiheesta joka saa jo vamiiksi niskakarvani pystyyn ja tiedän että sanomista tulee.... mutta mikäpä sen mukavampaa kuin sohaista muurahaispesää....

 Minä en ole polliittisesti valveutunut... no niin nyt se on sitten sanottu. Olen mittari täynnä tätä vaalia siellä vaalia täällä. Ja olen niiiiiiin onnelinen että sunnuntaina tämä on ohi, tosin sitten käydään kuukausikaupalla keskustelua lööpeissä siitä valitsiko kansa oikein vai väärin... Miten kansa voi valita väärin????!

Nämä vaalit on minut saaneet toivomaan että ihmiset kunnioittaisivat oikeuttaan vaalisalaisuuteen... Minä en halua kaupassa keskustella siitä että " No kumpaa sinä nyt sitten äänestät, sitä homppelia vai ahnetta rahamiestä?" Jotenkin ihmisen äänestämisestä on tullut auki revittävä tieto... Tulee vähän mieleen tapaus jolloin nainen on raskaana... silloin KAIKKI tuntuu olevan sitä mieltä että heillä on oikeus lääppiä tuota ihanaa kasvavaa mahaa ja kysellä raskausvaivoista, raskaana olevan naisen närästys ja peräpukamat ovat tuolloin julkista riistaa. Samalla tavalla nyt on kansa (ehkä hieman yleistän mutta monet ihmiset) hurahtanut siihen että maito ostoksilla ei puhuta säästä vaan siitä että kumman puolella sinä nyt sitten olet... ja ikävä kyllä yleinen mielipide taitaa olla niin enemmänkin että et ole kummankaan puolella vaan olet automaattisesti TOISTA VASTAAN.

Jokin aika sitten Ruotsalainen face ystäväni linkitti seinällää lehtijutun jossa Suomessa kohistiin siitä kun vaalit vie kaveruussuhteita... Siinä vaiheessa naureskelin että ei ole totta... eihän nyt kaveruussuhteet politiikkaan kaadu.. Ja ei kai ne loppuen lopuksi siihen politiikkaan kaadukkaan (ja nyt puhun siis facekaveruksista) vaan siihen HYPETYKSEEN. Olen niin mitta täynnä sitä että kun avaan koneen ja menen faceen on ensimmäinen asia jonka näen hurjaa "vaalipropakandaa" olen siinä iloisessa asemassa että molempien ehdokkaiden puolella olevia ihmisia on kavereinani joten huomaan että tätä on molemmilla "sotatantereilla" liikkeellä. Hirveää hehkutusta sen oman valinnan puolesta ja ei siinä mitään , tämän kanssa minä voin elää tai oikeastaan jätän nuo jutut lukematta (olipa ehdokas sitten kumpi vaan) mutta se että face on täynnä juupas eipäs keskustelua joissa kukaan ei vaivaudu edes sanomaan muuta kuin nämä "normaalit"   "no miettikää ketkä siellä nyt sitten tanssii jos siitä "homppelista" tulee presidentti"  tai että "no ajatelkaa kun se ahne rahamies  siellä euron kuvat silmissä kylmällä ahneella asenteella tyhjentä kaikkien työväen tilipussit...."  HUOH!!!

Lapset on kyselleet vaaleista jonkin verran. Olen kertonut heille sen verran kuin osaan. Keskimmäinen kysäisi minulta että "Onko se presidentti niin kuin se joka määrää?"  Sana arvojohtaja ei oikein aukene lastenmielessä... ei aukene enkä ole siitä huolissani, itselleni sana Presidentti tuo mieleen Mauno Koiviston joka oli presidentti lapsuusaikanani, naama jäi mieleen ei oikein muuta. Uskon että lapsilleni on sama juttu valitaanpa nyt sitten kumpi hyvänsä, ehkäpä he isona muistelevat joko Saulin tai Pekan naamaa presidentistä puhuttaessa... tai voihan olla niin että he innostuvat politiikasta tiedä häntä mutta nyt heille ainakin on riittänyt minun ympäripyöreät vastaukset...Onneksi sillä minä en osaisi oikein muunlaisia antaakkaan.

Kävin äänestämässä ennakkoon, annoin ääneni sille joka minusta tuntui sillä hetkellä hyvältä.  Minä äänestin ihmistä en puoluetta, äänestin sitä mikä minusta tuntuu hyvältä vaihtoehdolta MUTTA maailmani ei kaadu enkä saa itku potkuraivaria jos muu kansa valitsee sen toisen.  En äänestä heteroa enkä homoa, eikä sillä kumman puoliso on sopivampi linnan juhliin ole minulle minkäänlaista merkitystä. En hypetä facessa kummankaan puolesta ja vaikka vaalit todennäköisesti telkkarista katsonkin niin  jos tulee tärkeämpää  tekemistä niin telkkari pysyy kiinni.  Itseasiassa melkeipä toivon että tulisi jotain muuta.....

 

Ja tämän tekstin ei ole tarkoitus sitten loukata ketään. En tarkoita millään tekstissäni mainitsemallani asialla yhtään ketään henkilökohtaisesti .  Ja minusta on hienoa että on ihmisiä jotka uskovat asiaansa ja haluavat levittää "ilosanomaa" mutta liika on minulle liikaa ja etenkin ilman perusteluita heitetty juupas eipäs keskustelut saa ihokarvani nousemaan pystyyn.  Samoin kuin KOKOAIKAINEN vaalikamppanjointi. En tiedä saako tuo vaalihypetys muissakuin minussa aikaan juuri semmoisen vastareaktion.. eli se ketä face huutaa täysillä parhaaksi saakin minut miettimään että onkohan se nyt sitten kuitenkaan.. Ja mediahan on näitä ylilyöntejä täynnä....Yksi esimerkki ylilyönnistä oli mielestäni Haaviston kannattajan "vaalimainos" Jussigaalassa... TODELLA mautonta.......Onneksi olen ääneni ennakkoon antanut... tuli meinaan eilen jo mieleen että jos en olisi jo  äänestänyt niin olisin saattanut jättää äänestämättä kokonaan... 

Mutta se siitä sitten... SE on kaikki mitä minun suusta tästä asiasta kuulette nih!!!!  Ja tästä tekstistä varmasti huomaa sen että en ole seuranut politiikkaa nimeksikään mutta koska minulla äänioikeus on aion sen käyttää sihen kuka mnusta hyvältä tuntuu...tehkää muut samoin.