Tänään olikin sitten erilainen aamu. Normaalien aamulenkkien ja leiksojen sijasta olikin Vanhimman 6v neuvola. Olin ajatellut että mies jää keskimmäisen ja vaavelin kanssa kotio mutta mies yllättikin iloisesti, hän päätti lähteä heidän kanssa avoimeen kerhoon. Tämä oli minulle aivan ihana yllätys koska keskimmäinen oli ihan selvästi kaveria vaille ja vaavelikin oli nukkunut aamuyön aika huonosti niin sekin kaipasi kunnon virikkeitä ja mistäpä niitä muualta paremmin saisi kuin kerhosta. Niin ja yllättynyt olin siksi että tiedän että miehelleni ei ole ihan helppo mennä sinne "akkalaumaan" kerhoilemaan mutta hän kuitenkin meni ja olen siitä syvästi kiitollinen ja iloinen ja onnellinen ja mitähän ylistys sanoja vielä keksisin mutta kuin että " kiitos rakas olinkin tämmöisen "vapaan" aamupäivän tarpeessa! " On minulla sitten ihana mies!

Eli kun mies lähti kahden nuorimman kanssa kerhoon niin minä vietin tunnin verran vanhimman kanssa laatuaikaa ja sitten poljeskelimme neuvolaan. Polkupyörä matkakin oli aivan ihana kun kahdestaa juteltiin kaikkia hassuja juttuja. Itse neuvola mei ihan kivasti vaikkakin kaksi rokotusta tuli ja niitä tietysti itkettiin mutta muuten tyttö oli todella reipas niin neuvolatätin tarkistuksessa kuin lääkäri tarkistuksessakin (tarkemmat tekstit käynnistä laitan tuonne vanhimman prinsessan sivuille). Nyt vanhimmalla ei sitten enään olekkaan neuvolaa enään vaan hän siirtyy kouluterveyden huollon piiriin... nyyh kun tuosta on tullut iso. Neuvolan jälkeen vein tytön eskariin (juuri sopivasti syömään) ja itse tulin kotin nauttimaan hiljaisuudesta, mies on siis vielä siellä kerhossa. Kohta kun he sieltä kotiutuvat niin täytyy sitten tehdä vaikka pannukakkua....