IHANAA!!! Ainakin yhtä paljon kuin lapset (luultavasti enemmänkin)  olen MINÄ odottanut näitä nolla kelejä. Ihanaa kun pääsee ryömimään lumeen ja kasaamaan kaikenlaisia virityksiä, lumilinoja, ukkoja, lumiheppoja ja toukkia. 

Aamulla, sen jälkeen kun oltiin saatu vanhin saatettua eskariin, jäätiin minä vaaveli ja keskimmäinen pihalle. Ensin ajatuksissa oli tehdä lumiukko tyttöjen  tekemän kaatuneen ukon tilalle mutta hetken siinä palloja pyöritettyäni suunnitelmat kasvoivat ja päätettiinkin aloittaa lumilinnan rakennus. Puoli toista tuntia minä ja keskimmäinen kasattiin linnalle perustuksia ja pikkuisen ehdittiin pystytellä seiniä. Vaaveli oli hommissa mukana taputtamalla lumipalloja raivokkaasti tiiviimmäksi ja kestävämmäksi . Puolen toista tunnin aherruksen jälkeen oli ikävä kyllä jätettävä homma kesken ja tultava sisälle syömään ja kuivattelemaan housuja, siis minun housuja. Lapsilla kun on päällä kaikenlaiset tekniset vaatteet niin eihän niistä lumi ja vesi läpi pääse mutta eihän minulla ollut kuin perus toppahousut ja kun tuolla hangessa istui ja möyri ja rakensi ja lapio niin kyllähän siinä olisi tekniset vaatteet tullut tarpeeseen.  Mutta pääasia lienee että saatiin linnamme hyvälle alulle .

Tänään ei lumileikeille enään ole aikaa koska iltasella on se tyttöjen tanssi tunti mutta jatketaan sitten vaikkapa huomenna jos ehditään.  Nyt vaaveli nukkuu ja vanhin muovailee keittiössä muovailuvahoilla. Keskimmäinen on kerhoilemassa ja mummo hakee hänet sitten sieltä. Keskimmäinen jäi kerhoon aivan innoissaan, viikon tauon jälkeen tuntui olevan kavereille kauheasti kerrottavaa ja iloinen pulputus ja pälinä kuului lumikasasta johon hän jäi kavereineen hyppimään kun minä ja vaaveli läksimme hakemaan vanhinta eskarista .

Huomenna on  keskimmäisen ja vaavelin kerhokuvaus päivä... hmmm mitäköhän heille pukisi päälle? Vanhimman eskari kuvat tulivat tänään postista ja ihan hauskoja kuviahan tytöstä oli saatu, etenkin mustavalkokuva oli minusta aivan ihana ja nyt sitten pitää toivoa että keskimmäisen ja vaavelinkin mustavalkokuvat onnistuvat niin saa sitten koko trion seinälle .