Minullahan on nuo verenpaineet olleet "pikkuisen" korkealla. Sukuvikahan tämä taitaa olla mutta olen nyt vielä ainakin selvinnyt ilman lääkkeitä. alkuvuodesta paineet huikenteli aika suurissa lukemissa alapaineet pyöri tuolla 90-100 ja yläpaineet 135-160 eli aika selvästi olivat koholla. NO silloinhan minä kävin sairaanhoitajan juttusilla (luulin varanneeni lääkärin mutta eihän täällä mitään lääkäriä saa) ja silloin täti vaan sanoi että seuraile nyt (ja piti minulle pienen luennon eläinrasvoista, suolankäytöstä ja alkoholin käytöstä  sekä liikalihavuudesta   TOSIN  minähän olen kasvissyöjä joka ei käytä kauheasti suolaa ja alkoholikaan ei ole suurimmissa määrin mun juttu kuin pari kertaa vuodessa ehkä...  )   No nyt olen seuraillut noita paineita ja kohollahan ne ovat vieläkin olleet, tosin alapaine on aika hyvin pysynyt tuossa 90 tienoilla.   Varasin tuossa kuukausi sitten lääkärin ja se on nyt sitten huomenna.... mutta pointti on SE että viimeiset kaksi viikkoa minun paineet on olleet ihan hyvät, tänään jopa loistavat  (130/75)... ELI SE LÄÄKÄRIHÄN NAURAA MINUT PIHALLE SIELTÄ!!!!!

Siis TODELLA HYVÄ asia että nuo paineet on laskuneet ilman lääkitystä ja tosi tosi hyvä juttu että joudun tekemään turhan käynnin mutta mietin vain syytä noihin paineiden laskuun  joko minä vaan RAKASTA KESÄÄ niin paljon että paineet laskee tai sitten  onkohan "lääkärikammoni" saavuttanut nyt jo fysiologisen asteen eli lääkärikammoisena paineetkin laskee jotta ei tarvitsisi lääkäriin mennä ja nousee sitten takaisin???  Tosin PAKKO minun on huomenna sinne läääkäriin mennä vaikka olisikin turha käynti... jos en mene niin saisin luultavasti Vaarilta semmoisen saarnan että helpommalla pääsen kun menen lääkäriin  terveiset vain vaarille....  

 Ja pidetään nyt peukkuja että nuo paineet pysyvät alhaalla tuon turhan lääkärikäynnin jälkeenkin...     Minulla on painokin tippunut pari kiloa... voisikohan se olla syy noiden paineiden laskemiseen, siis vaikka en ylipainoinen ole (kai) ollut aiemminkaan... HMMMM:..   

No mutta jään miettimään paineitani ja ahdistumaan huomisesta lääkäristä.... Kohta lähdetään mummolle viilentymään....