Ensimmäinen koulu viikko takana.

Tässä kuva siitä kuinka ihanaa oli minikääpiön mielestä kun keskimmäinen pääsi ulos koulun ovista ensimmäisenä koulupäivänään... ikävä oli tainut olla.

" Anna ISOOOOOOO hali!" :

Uutta on opittu paljon. Innokkaat ja kiltit oppilaat on kotona olleet innokkaita, väsyneitä ja räiskyviä... esim lauantaina aamuna käytiin keskimmäisen kohdalla koko tunne skaala läpi kun iso pieni koululainen antoi tulla suustaan kaiken mitä oli ensimmäisen kouluviikon aikana koulussa itseään hilliinnyt. Äiti sai kuulla olevansa tyhmä kun ei anna laittaa hihatonta paitaa torille (ulkona oli siis viileää), epäreilua oli myöskin se että minikääpiö sai ensimmäisenä harjata hiuksenasa ja suuri vääryys oli pahanmakuinen hammastahna.Jossain vaiheessa kesken raivon tuli sitten myös halipula ja vaikka äidille kiljuttiinkin että "Mene pois... mie en ikinä halua nähdä sinua... niin samalla tyttö puristi niin lujaa että pois pääseminen olisi ollut mahdotontakin. Suuria tunteita pienessä ihmisessä. Siinä me sitten istuttiin tovi ja halittiin kouluviikon paineet pois. Kotona saa olla ihan äidin pieni tyttö jos niin vaan haluaa... "Äiti rakastaa teitä juuri tuommoisina sisupalleroina ja pikkupiruina... ei tarvitse olla aina enkeli..."

Raivokohtausten lisäksi loppuviikkoon mahtui paljon ihania hetkiä. Torstaina käytiin tosiaan iltasella kokoporukalla leikkikentällä, alla kuvia siitä reissusta:

Perjantaina iltapäivällä retkeiltiin kodalle, eräelämyksiä tarjosi pullea kyy ja miljoona hirvikärpästä. Sienisato jäin ikävä kyllä niukaksi. Mukana kodalla meillä oli mummi ja pappa. Oli oikein mukava ja onnistunut reissu.

Alla muuta kuva kotailusta:

Lauantaina oli siis ensimmäinen virallinen viikonloppu tyttösillä, koulua ei tarvinnut ajatella. Aamulla päättiin että koska mies nukkui yövuoron jäljiltä lähdettiin me tytöt lähteä ystävän ja hänen lapsien kanssa torille syömään possot... Oli muuten namia! Poljettiin torille pyörän kanssa ja kun olimme saaneet herkuteltua pyöräilimme vielä tuolle samailselle leikkikentälle jossa olimme torstainakin käyneet. Aika meni mukavasti ja NOPEASTI siinä lasten leikkiessä ja meidän aikusiten juoruillessa.

Kun olimme tarpeeksi leikkineen (siis minun mielestä, lapset nyt olisi jaksaneet vaikka kuinka kauan) lähdimme ajelemaan kotiin päin. Tytöille oli luvattu että lauantaina mennään Porvoon uimahalliin uimaan (loistohalli!!) ja alunperin sinne meidän pitikin mennä. Sillä aikaa kun minä tein ruokaa käytti isot tytöt Tessan lenkillä ja minikääpiö herätteli miehen lähtöä varten. MIes siinä heräillessään tuumasi että mitäs jos ylllätettäisiin tytöt ja mentäisikiin Flamingoon kylpylään (tytöt rakastavat sitä paikaa ja Porvooseen olisi ajannut tunnin ja tuonne vaan sen puoli tuntia enemmän..) no minäkin tietty innostuin asiasta ja kohti Flamingoa siis. Tytöille juttu tuli taas yllätyksenä ja voin sanoa että iloisia naamoja näkyi takapenkillä kun Flamingon parkkipaikalle kaarsimme. Onnistunut yllätys!!!!

Aikamme siellä Flamingossa pärskysimme ja sitten lähdettiin kotia kohti. Tarkoitus oli syödä siellä Flamingossa ennen lähtöä mutta koska ei ole KOtkan ihminen tottunut siihen että ilta seitsemältä joutuu JONOTTAMAAN ruokaravintolaan ja se ainoa ravintola josta olisi pyödän ilman jonotusta saanut ilmoitti että ruokien teko aika on minimissään 50 minuuttia... siis 50 minuuttia... ei oliis jaksanut meidän nälkäiset prinsessat sitä järjissään odottaa joten hyppäsimme autoon ja ajoimme Tikkurilaan ja sinne Rossoon. Enpä ole ennen ko paikassa käynyt mutta palvelu oli loistavaa ja ruoka nyt Rossomaiseen tapaansa takuuvarmasti lasten mieleen. Ravintolassa tytöt  käyttäytyvät kuin enkeli konsanaan ja paheksuivat minulle ja miehelle ravintolassa juoksevia ja riehuvia lapsia (no joo... ne tosiaan riehui ja heidän vahemmat ei puuttuneet siihen EI MILLÄÄN LAILLA, kiljumista ja juoksua, tönimistä ja toisten pöytiin urkkimista... ) Keskimmäinen siinä totesikin ihan viisaasti että " Voi voi kun noiden vanhemmat ei ole älynnyt kertoa noille lapsille että miten ravintolassa käyttäydytään...! "   Ruuan jälkeen vielä jälkkäri jätskit ja sitten automatka kotiin ja lapset nukkumaan. Päivä oli ihan loistava!

Tänään sitten on vuorossa vanhimman synttäreitä osa 1. Nyt aamusella pitisi hieman siivoilla ja leipoa tarjottavaa ettei vieraiden nyt tarvitse ihan tyhjin suin olla.

Huomenna alkaa sitten arki meille kaikille, lomat on lomailtu ja vapaapäivät on ihan vaan silloin kuin ne nyt sattuu olemaan eli minulla keskiviikot ja viikonloput ja miehellä tasaisen sekavasti, yhteiset vapaapäivät koko perheen kesken jää taas vähäisiksi ( miehellä on siis paljon arkivapaita ja minulla viikonloppu vapaat) mutta niistä vähistä on sitten osattava nauttia ja iloinen pitää olla siitä että koska meidän aikuisten vapaat on aika paljon eriaikaan niin lapsilla on sitten taas paljon aikaa joko isin tai äidin kanssa, eiköhän me saada tämä arki lutviutumaan taas kun siihen pikku hiljaa totutellaan/turrutaan.....